Jag har kommit fram

Hejhej!
Nu har jag och emile antligen anlant till lushoto och irente! vi har haft nagra intensiva och intrycksfulla dagar.
Resan till tanzania gick bra, vi forlorade varan packning dock. Men i fredags fick vi med hjalp av nagra snalla tanzaner tag pa packningen!
Vi var i Dar es salaam tills pa lordag och dar es salaam var galet! Sa mycket manniskor pa valdigt liten yta. Och trafiken var hemsk! Att ga over gatan= riskera livet. Men som tur var overlevde jag och emeile varje gang. Dar es salaam var otroligt varmt ocksa, jag har aldrig svettas sa mycket i hela mitt liv!


I lordagsmorse tog vi bussen upp till Lushoto, resan gick bra men lite galet var det.... Val framme sa hamtade rektorn pa rainbow school oss och gav oss lunch. sedan fick vi antligen se vart nya hem som ligger ca 4km fran Lushoto, Irente. Det ligger uppe i bergen och det ar helt fantastiskt vackert! Vi bor i ett litet hus tillsammans med tre tyskar. Vi har bara traffat en av dom annu eftersom dom andra tva ar bortresta over helgen. Dom jobbar ocksa pa rainbow school och blind school. Huset ha rinnade vatten, el, toa och spis. Dock ingen dusch sa det blir att duscha i en balja..


An sa lange ha allt gatt bra, bade jag och emelie mar bra. Vi ar dock ganska forvirrade och chockade over den nya kultur som vi mot. Men bara vi far lite tid sa kommer nog allt att falla pa plats! Vi maste lara oss swahili omgaende eftersom nastan inga talar engelska har i lushoto och irente.


Jag tanker pa er alla! Jag ska forsoka hora av mig sa mycket som mojligt. Men det tar ungefar 45min att ga till internet, sa det kan inte bli varje dag.

jag har ett nytt mobilnummer, men fortillfallet gar det bara att ringa pa det, inte skicka sms. Sa jag behaller mitt gamla ett tag till..


Stora kramar fran Mig i Lushoto och Irente!


Kommentarer
Postat av: Vera

Hello Bruden!

Vi vet alla att du bor i en hydda på Dyngvägen ;) Men bra att de finns toa (håll i golvet).

Här är de riktigt höst väder idag. Solen har iaf lyst, men de blåser kallt. Rally-sprinten gick bra, men mina händer är smått brändskadade efter all grillning av hamburgare.

Annars har de inte hänt så mkt. Skrämde ungdomar i fredas kväll ;)

Längre rapport kommer senare på mail!

Puss å kram!

Ps: Tomas blev glad när jag hälsade att du tagit med dig Emodium, han tyckte de lät klokt! D.s

2008-08-31 @ 15:44:51
URL: http://fredalundgren.blogg.se/
Postat av: Vera

Måste tillägga att varje chokladbit jag äter ger mig ännu fler tankar på dig.... Tänk på Sofia i Afrika :P

Kolla in min blogg för att se Hanna å Nisses barn. Nisse som är STOLT kattägare..hahah!

2008-08-31 @ 15:48:35
URL: http://fredalundgren.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej Gumman!

Det var skönt att få prata med dig i telefon,ditt telefonnr.skulle jag vilja få så jag kan ringa till dig eller om det är bättre jag ringer på på ditt gamla nr.det rullar på här som vanligt M å W har varit här full fart som vanligt. W hadde fullt upp igår då han var på sprinten gick bara å titta på bilar helt lugnt.Puss

2008-09-01 @ 23:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0