Snart börjar äventyret..

Snart är det dags, rättare sagt den 27 Augusti klockan 21.00 går flyget till Dar es Salaam i Tanzania. Där ifrån ska vi ta oss upp till Nord Östra Tanzania till en liten by som heter Irente, Lushoto. Det är en liten by som ligger ganska högt upp i bergen på ca 1500m höjd. Där kommer jag att tillbringa dom närmsta ca 5 månaderna tillsammans med en tjej som heter Emelie  från Karlskrona och vi ska jobba på skolor. Jag ska jobba på en skola som heter Rainbow school som är en skola för barn med förståndshandikapp. Min uppgift kommer att vara lärarassistent och hjälpa barnen så gått jag kan i allt från att lära dom att stava sitt namn till att hjälpa dom på lunchrasten. Jag åker med EFS ungdomsförbund SALT som volontär.

Just nu är det 16dagar kvar till avresa och jag ser jättemycket framemot vad jag ska få vara med om och uppleva. Det känns som ett stort äventyr som jag bara vill att de ska börja! Men jag ljuger om jag säger att jag inte är nervös, för det är jag! Det är mycket som kan hända men det gäller bara att tänka att allt kommer att gå bra.

Just nu är jag i Härnösand och ska vara här till den 22 augusti på kurs genom Sida. Vi är ca 90 volontär från olika organisationer som ska lära oss allt från demokrati till regionskunskap om länder vi ska till.

Jag tänkte att denna blogg ska ni som är lite nyfikna på om jag lever där nere i Tanzania ska kunna läsa. Jag kommer att försöka skriva så ofta jag kan, men närmsta internet har jag 3km bort så...
Jag vill även att ni ska berätta vad som händer hemma så att jag kan fortsätta att hålla koll på er!

Kramar Sofia


Kommentarer
Postat av: Malin

Det är så spännande.

& jag kommer sakna dig som en galning!

Vem ska nu hålla koll på mig?

Det slog mig att vi inte kommer hinna ses innan jag åker. Det känns skit.



Men jag vet att du kommer vara fantastisk därnere & när det blir jobbigt, kom ihåg att det är en underbart fin & bra sak du gör!



Jag älskar dig, glöm mig inte!

2008-08-12 @ 18:02:48
URL: http://malinsofie.blogg.se/
Postat av: Evelina

Va roligt för dej att få fara och göra något sånt här och se annan kultur osv och jag kom ihåg när vi var mindre att du pratade om att du ville fara till afika och hjälpa till, nu blir din dröm sann då :) hoppas du får de så bra på resan och jag önskar dej all lycka på resan

2008-08-27 @ 12:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0