Dar es salaam

Hej!
I helgen har jag varit pa aventyr till Dar es salaam. Emelie fyllde 20ar (Grattis Emelie!) och en tyskvolontar skulle aka hem till tyskland sa vi foljde med och sa hej da. Det var mycket trevligt men VARMT! Nastan 40grader varmt mitt pa dagen. Men man ska val inte klaga. Hemma har ni ju sno. Vi bodde pa en gasthus intill stranden. Kanske inte de lyxigaste. Men dom hade sang iallafall. Strand var dock fantastisk. Fick dock dela den med 20st kor och geter plus en kamel.

Nu har over halva tiden gatt och nu lutar det utfor sa att saga. Kanns valdigt jobbigt. Just nu har jag sammanlagt 3,5veckors jobb kvar pa Rainbow innan jag slutar. Gor ont i hjartat nar jag tanker pa det! Jag forsoker att inte tanka pa det sa mycket. Men samtidigt sa langtar jag tills min familj och Pontus kommer och att tiden ska ga fort tills dess.
Emelie sa ett valdigt bra citat i helgen Tiden i Tanzania ar som kenyask langdistanslopare. Helt sant! Strackan kan kannas lang i borjan men med ratt lopare sa kan det ga fruktansvart fort.

Imorrn ar det 20e november, snart bara en manad kvar till julafton. Vart tog detta ar vagen? Kan nan forklara det for mig!
Jag kanske har kommit pa vad jag vill gora av mitt liv. Kanns lite tryggt.

Frys inte fast hemma!

Har antligen lyckats fa upp lite bilder! Titta och njut pa mitt liv just nu!
Barnen


Rainbow School


Jag och Thomas



Alfreddie


Nagra av barnen igen

Kommentarer
Postat av: malin

Idag när jag åkte buss fick jag en sån obarmhärtig saknadskänsla efter dig att jag nästan slutade andas.

2008-11-20 @ 20:59:30
URL: http://malinsofie.blogg.se/
Postat av: Vera

hej vännen!

Jag förstår Malins känsla. Varje gång (dvs minst 1ggr/dag) jag tittar på din blogg, blir mina ögon blanka och saknade total. Ska skicka ett mail när jag får tid. Ska försöka imorgon!

LOVE YOU SWEETIE!



KRAM

2008-11-20 @ 21:46:47
URL: http://fredalundgren.blogg.se/
Postat av: Moa

Hej Pottilotta!

Vi ska komma till dig, ska vi bada då? Jag ska ha baddräkt, ska vi titta på sköldpaddor? Jag tycker det.Jag har sovit hos mormor inatt, William också.

Puss å kram Moa

2008-11-23 @ 11:18:10
Postat av: Margareta

Hej Sofia!

Kul att läsa vad du skriver i din blogg. Jag bjöd William på "hemlig saft" på SMUl-fikat i fredags! Han vet exakt vart det finns kex i skafferiet! Nu planerar vi för julbordet den 6/12 för församlingen och dess vänner. Ha det så bra! Margarea

2008-11-23 @ 20:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0