Parents day och Forsta Advent

Sa var det jul igen.
Tyvarr ar det lite svart att forsta advent. Finns inte riktigt nagon julstamning har. Forstar inte nes att imorgon ar det forsta december. Lite avundsjuk pa alla som far ga pa julskyltningen idag. Jag vill ocksa!
Jag och Emelie julpyntade lite igar. Vi byggade en krubba, julstjarna och en adventsljustake. Blev mycket fint!

I fredags var det stort party pa Rainbow. Barnen hade sin avslutning och dom kallade dagen Parents day. Det var jatte mycket folk och skolan hade bjudit in massor av folk fran hela kyrkans distrikt. Dagen till ara hade jag bett en skradare sy upp en afrikas outfit at mig. Emelie tyckte jag sag ut lite som skogsmulle, kan halla med om det. Men personalen och eleverna tyckte jag var mycket fin. Nagot som jag inte riktigt forstar med Tanzania ar deras fester och avslutningar. Nu har jag hunnit varit pa flera olika och alla ar 4 timmar langa och innehaller bara tal. Jag var valdigt imponerad over att barnenorkade sitta stilla i 4 timmar. Dom brukar egentligen bara klara 15min. Nu har baren lov iallafall. Jag jobbar denna vecka ocksa sen har jag ocksa lov. Pa lordag kommer familjen! Ska bli jatteroligt!

Igar var jag och Emelie inbjudna till det vi trodde var en lunch hos varan Pastor som percis kommit tillbaka fran sin mammaledighet. Men nar vi kom dit sa insag vi att det var annu en till cermoni av nagot slag. Vad visste vi inte. Efter ett tag insag vi att det var nagot slags forlovnings/ valja man party. Sa vi har fatt sett hur man valjer man i afrika. Man radar upp tva stycken och sen far kvinnan valja. Sen satter mannen ringenpa kvinnans finger, sen vantar man bara pa brollop. Inte svarare an sa. Jag och Emelie var lite chockade nar vi kom hem igar. 

Jag onskar er alla en underbar forsta advent! Drick glogg at mig!


Barnen ovar infor Parents day


Peter glad och lycklig


Barnen och pesronalen halsar gasterna valkomna




Detta ar varan van Pascal


I mitt forsok att vara lite tanzansk



Jag avslutar med en bild pa varan fantastiska adventsljusstake

Kommentarer
Postat av: Vera

Ni är ju för söta. Jag tycker inte du ser ut som någon skogsmulle. Klänningen ser dock ut att vara lånad från någon på kyrkan ;) Å du...Har baren lov? Förstår att de ska stå barnen, men de blev lite små roligt.

Här är de dålig julstämning också. he blev ju blia så snön försvann, och ute på stan är de kaos som vanligt. Har satt upp mina julgardiner. Jul får de bli när jag kom hem!



SAKNAR DIG OÄNDLIGT MYCKET!!!! KRAMAR

2008-11-30 @ 19:26:37
URL: http://fredalundgren.blogg.se/
Postat av: malin

Oj. Jag började gråta när jag såg bilden på Peter.

Det slår mig ibland att det är så fantastiskt det du gör. Och vad fin du blev i klänningen! Men jisses amalia vad långhårig du är! Och blond! Har aldrig sett dig varken så blond eller långhårig förut! Men du är vacker som sommardagarna jag haft med dig. Oh jag saknar dig till sjuklighet Sofia!

KOM HIT!



kärlek.

2008-11-30 @ 21:19:48
URL: http://malinsofie.blogg.se/
Postat av: malin

ps. underbar adventsljusstake. ds.

2008-11-30 @ 21:20:17
URL: http://malinsofie.blogg.se/
Postat av: Linn A

Åh, vad fin du är Sofia!

Tror det är första gången jag kommenterar, men jag har följt din blogg hela hösten. Det är så kul att höra om hur du har det! :D

2008-12-04 @ 13:09:39
URL: http://linnelisabet.livejournal.com
Postat av: mamma

Hej Gumman!

Nu har jag/ vi packat klart, nu kommer vi.Oj vad jag längtar, det känns som en evighet innan vi får träffas. Puss å Kram

2008-12-04 @ 23:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0