Regnperiod

Och regnet det bara oser ner, ungefar som hemma i sverige hor jag det ryktas om. Just nu har regnperioden startat och tydligen regna nu i tva veckor. Inte jatte roligt men det ar bara bita ihop.

Veckan som gatt pa rainbow inneholl manga besok. Forst i tisdags sa kom en hel busslast fran Tumba, som ligger i Stockholm (inte langt fran dar Pontus bor). Jag fick visa dom runt pa rainbow och svara pa deras fragor. Upptackte att jag hade lite svart att hitta nagra svenskaord ibland. Kandes konstigt, men ar engelska och swahili det mesta som jag talar om dagarna sa hamnar inte det svenska vokabularforradet forst.
Sedan pa torsdagen och fredagen hade vi massor av finladare hos oss. Lite lustiga men trevliga.
I fredags sa slutade aven en tysk volontar pa rainbow som varit dar i 5 manader. Jag insag hur tufft det kommer att vara den dagen det ar dags for mig att saga hej da, om jag ens kommer att lyckas gora det...
Men jag har 6 veckor kvar och jag njuter varje dag.

Jag och Emelie har insett att vi aldrig kommer att lyckas ta oss ifran ogifta. Jag har fatt flertalet frierier. Mer eller mindre seriosa. Det senaste var fran en 40arig man som forsokte overtala mig i 40min att jag skulle bryta med Pontus  sverige, eftersom forhallanden pa avstand enda ar falsk karlek tyckte han. Han berattade hur fantastiskt vi skulle kunna ha det tillsammas och att jag kunde utbilda mig till larare har sa att jag kunde fortsatta jobba pa rainbow. Just de, hans inledningsreplik var att fraga var min ring var och nar jag svarade att jag inte hade nagon sa sa han har din agare inte rad att kopa dig en ring? Min agare! Det ar verkligen sa dom ser pa aktenskapet.
Nu letar jag efter en ring att satta pa fingret sa att jag slipper fler frierier.

Om mindre an en manad kommer min familj. Kanns fantastiskt roligt!

Kram




 


Kommentarer
Postat av: Bästa systern

Hej! de har varit farsdag idag, som vanlig ungifär du vet!! Har haft en lugn helg, städat och myst med barnen, laddar upp inför en lång vecka. har praktik på slussen och ambulansen så tiden räcker inte riktigt till som vanligt!! Sitter och tittar på Ensam mamma söker, funderar på att anälma mig till nästa år, vad tror du?? Puss puss älskling!!

2008-11-09 @ 20:53:29
Postat av: Jesper!

Tja!

Vi kommer att bli grannar i en månad! Jag kommer att åka till Kenya och Uganda i en månad, jag åker på måndag.



Jag har kollat runt lite på Afrikakartor och sett att då är jag ju i grannlandet.



Nästan som Raggsjö - Vännäs.

2008-11-13 @ 19:24:07
URL: http://davidochjesper.wordpress.com
Postat av: mamma

Hej Gumman!

Håller på baka till serveringen imorron det blir dom du tycker om med choklad och havregryn.Det snöar här det är vitt ute. Dumbo har varit dålig vi trodde hon skulle dö men hon äter nu och rör på sig. Melina ska ha Fransson rally tomtar på skyltsöndan kunderna ska få hämta paket i skuffen på rallybilen, du kan ju räkna ut vad hennes mamma slår in för paket nånting som Melina har mycke av.Annars så är det som vanligt här.

Puss å Kram mammas hjärtegull

2008-11-16 @ 00:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0