Torka..

Sa var det forsta november. Helt konstigt att tiden gar sa fort. Kandes som jag just akte, vilket var i slutet pa augusti. Rapporter hemifran sager att de ar sno och minusgrader. Jag beratta att de ar langt ifran det har. Egentligen ska det vara den korta regnperioden nu. Men den har inte kommit och vattnet har ha borjat ta slut. Vi var utan i ca tva dagar men nu har vi fatt tillbaka det igen. Men det ar tydligen bara Irente som har vatten. Har nere i Lushoto har det tydligen inget vatten, och det har dom inte haft pa tva veckor. Hemma i sverige har jag aldrig tankt pa hur beroende vi ar pa vatten. Man ar ju alltid van att det finns i kranen. Men nar man varken kan duscha, tvatta och knappt har dricksvatten sa borjar man forsta hur beroende man ar. Sa var glada over det rena och goda vattnet ni har i kranen hemma!



Har varit pa foraldramote pa morgonen. Valdigt intressant att fa traffa barnens foraldrar. Forstod dock inte sa mycket av vad dom sa pa sjalva motet dock och motet borjade tva timmar efter bestamd tid eftersom alla inte kommit. De ar africastyle. Man lar sig att vanta har.


For er som ha varit oroliga sa ar jag i princip frisk nu fran mina vanner i magen. Ar bara valdigt trott, mest troligen av medicinen. Men jag lever och kommer att overleva.


Jag kommer att fa besok innan och over jul. Hela tjocka familjen kommer innan jul och vi ska vara pa Zanzibar och bada och sola. Sedan over jul och nyar kommer Pontus och vi ska resa runt i Tanzania. Aka pa safari och sa. Ar valdigt gald over att hela familjen kommer. De ar ju faktiskt sa att jag saknar dom.
Ar det fler som har vagarna forbi Tanzania sa Karibuni Tanzania na Karibuni nyumbani (Valkommen till Tanzania och valkommen till mitt hem)

Ta hand om er i snoyret! Tanker pa er! Kram



Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Gumman!

Här är det grått å regnigt inge mysigt alls. Vi väntar bara på att få fara till dig. det är ganska många som skulle vilja följa med. Katarina, Matz, Simon och Anna är i Florida och bilar det är visst varmt där.Imorron är det farsdag och du kan ju tänka dig hur pappa vill ha det då. Ludde spelar bara på sitt gitarrhero tycker det är jätteroligt.

Puss å kram

2008-11-08 @ 10:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0