Varmen ar pavag.

Nu har regnperioden borjat dra forbi och den blir utbytt av varmen. Ganska skont. Hinner kanske bli lite brun innan familjen kommer..

Igar ringde klockan 06.30 for att jag och Emelie skulle hinna till Gudstjanst klockan 07.30. Jag ska aldrig mer klaga pa att 11 ar fortidigt for en Gudstjanst. Har i Tanzania ar alla anda uppe nar solen gar upp, vilket ar vid 6 sa da kan man ha en Gudstjanst 07.30. Jag och Emelie skulle upptrada med varan kor for forsta gangen. Jag tror att vi skotte oss ganska bra, men alla i hela forsamlingen tittade pa oss nar vi sjong och dansade. Inte riktigt sa att vi smalter in med dom andra 15 tanzanska ungdomarna. Det var roligt iallafall och forsamling uppskattar att vi ar med.

I veckan ar en stressig vecka pa rainbow. Pa fredag har dom sakallat Parents day. Pa rainbow sa ar det ingen som tar examen eller sa. Sa da har dom en parents day nar familj och vanner till eleverna for komma och ha en stor fest med oss. Sa i veckan sa har vi mycket forberedelser som ska hinnas med.

Idag ar det en manad kvar till julafton. Ska bli konstigt att inte fira den i sverige med kalle anka och julmat. Vi kommer att vara pa Mafia som ar en o utanfor tanzania. Sa vi kommer fira julafton pa stranden.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0