Halvlek

Hejhej!
Just nu sitter jag i Tanga. Imorgon ska jag och Emelie aka ivag till Kenya eftersom vi behover fornya vara visum. Vi kommer att stanna i Kenya i veckan oc passa pa att ligga pa beachen!
Jag ursaktar att det drojt sedan jag senast skrev men dom 3 senaste gangerna jag suttit pa internet har strommen gatt. Battre lycka denna gang!

Veckan som gatt har barnen pa skolan varit pa extra bra humor. Varfor vet jag inte. Vi har spelat en massa fotboll och barnen har suttit pa rasterna och spelat och sjungit! Sedan jag kommit hit ar jag forsokt att lara en pojke att skriva siffran 2 och 3. Det ar inte gatt sa bra, han har inte riktigt lykats. Men sen i onsdags sa var det som om det klaffade for honom oh han lyckates skriva bade 2 oh 3! Vilken gladje jag kande! Han kastade sig runt min hals oh kramade om mig och nu gor han inget annat an skriver 2 och 3. Det ar sanna saker som far en att forsta varfor man ar har. 
 Nar jag kommer tillbaka blir det forsoka fa honom att skriva 4...
Jag ville ladda upp bilder fran skolan nu, Men tyvarr sa funka det inte. Ska forsoka hitta nagot annat stall i veckan..

I veckan har jag och Emelie borjat i kyrkans ungdomskor. Vi kande att vi ville lara oss dom afrikanska rythmerna. Ja, vad ska man saga. Tva bleka svenska ska forsoka hanga med tio stycken tanzanska ungdomar i sang oh dans..Dom skrattade bara lite at oss. Men kul var det! Innan vi ar hemma har vi sakert lart oss en sang.

Nu ar det over 7 veckor sedan jag lamnade sverige. Tiden gar enormt fort har och denna visumresa som vi nu gor ar som en milstolpe for oss. Nar jag kommer hem ar jag 6 veckor till att jobba sedan ar det jullov i 5 veckor och sen jobbar jag bara en vecka till sedan ar det dags att vanda hem.  Tiden har kanns alldelses for kort. Ibland funderar jag ens om jag aka hem utan stanna.
Det finns sa mycket har som sverige inte har och aldrig kommer att fa.

Ta hand om er!! Stora Kramar!


Kommentarer
Postat av: din bästis

aah, förlåt förlåt förlåt för att jag inte berättat om matt! jag hatar att vi aldrig ses & kan prata på riktigt om såna här saker!

men jag ska skicka ett brev med en utförlig uppdatering, lovar! :) fast, jag vet inte vad du använder för mailadress?



nu saknar jag dig alldeles förskräckligt.

tuuuuuuuuuusenkärlek!

xxx

2008-10-19 @ 15:47:12
URL: http://malinsofie.blogg.se/
Postat av: Moa

Hej!

Jag heter inte Moatoa jag heter Moa.Jag har sjungit igår med mina smulordet gick jättebra. Jag har en gul smultröja. Vi ska flyga ner till dig snart. Då får vi pussas. Hej då. William har kissat på pottan.

2008-10-20 @ 12:01:49
Postat av: Linn

Kul att höra att du har det så bra och trivs (dock är det ute slutet att stanna, sverige saknar diG!) keep up the good work med nummer 4 där!

2008-10-25 @ 01:30:00
URL: http://linnevelina.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej Gumman!

Är på väg isäng imorron så har jag mötesledning. Nisse blev trea idag å Emil å Roger körde visst sakta.Hoppas du får ordning på magen det kan väl inte finnas så mycke kött på bena kvar.Är lite orolig, annars så är det grå å regnig höst inge snö än å julmust på affärerna så det är som vanligt.

Jag längtar tills vi kommer ner till dig vi ska betala resan på måndag så det närmar sig väl.

älskar dig puss å kram

2008-10-26 @ 00:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0