Hemma i Lushoto igen..

Nu har vi atervant till Lushoto igen efter en veckas semster i Kenya och Mombasa. I Sondags dock vi bussen fran Tanga till Mombasa. Akte en sa kallad lyxbuss, vilket betyder att det ar bara en person per sate. Riktigt skont! Val framme i Mombasa sa chockades vi lite av hur vasterlandskt det var. Stor skilland mot Tanzania. Sedan dock vi en minibuss tii Tiwi Beach och hittade ett hotell som vi tyckte va lyxigt. Betalade hela 180kr per natt for ett dubbelrum, rena rama ranet tyckte vi eftersom vi i vanliga fall bara betalar kring 75kr per natt. Men hotell var verkligen jattefint, var precis vid en kritvit stand full med palmer. Dessutom var det nastan inga turister dar, sa vi hade stranden i princip for oss sjalva. Sa dar lag jag och Emelie och pressade i nagra dagar. Valdigt skont. Ha fatt en liten branna iallafall. Vid standen var de fullt med apor sa vi blev avstulna var frukt, lite sma roligt..
Onsdags atervande vi till centrla Mombasa. Vi hade nog tankt fran borjan att stanna dar i ett par dagar men i tisdags sa borjade min mage att krangla och blev ganska dalig. Sa vi beslutade att vanda tillbaka till Tanzania redan pa torsdag sa jag kunde uppsoka lakare. Hur jag klarade av bussresan tillbaka till Tanzania och Tanga har jag i efterhand ingen anning om hur jag klarade av. For da var jag riktigt dalig och inne i bussen var det ca 45grader varmt. Fick troligen valdigt mycket hjalp fran ovan. Nar vi val kom till Tanga sa checkade in pa ett hotell och dar blev jag liggades resten av dagen. Pa fredag sa kande jag mig lite battre, sa jag beslutade att jag skulle forsoka ta mig till Lushoto och uppsoka lakare har eftersom har finns personer som vi kanner och kan hjalpa mig om det skulle vara sa att jag behovde hjalp. Jag overlevde resan, var ocksa ett under att jag klarade den. Men nar vi steg av bussen sa kom en larare fran rainbow och jag forklarde att jag var sjuk. Sa hon ringde efter en bil och dom skickade mig till sjukhuset.
Men kan ju inte saga att sjukvarden inte riktigt ar som i sverige har men jag fick iallafall traffa en lakare som kunde bra engelska och han misstankte att jag hade amoba. Sa jag fick medicin och den verkar som att den har hjalpt. Idag far jag behalla min mat och jag mar okej. 

Nu till nagot lite trevligare. Ha just fatt veta att jag har fatt ett stipendium fran lakar missionen for min vistelse har i Tanzania. Kanns valdigt roligt!

Jag hoppas att ingen av er hemma har vanner i era magar.

Saknar er! Kramar!

Kommentarer
Postat av: Vera

Tog du inte med dig Imoudium som Tomas tyckte? Sitter fortfarande och skrattar åt tvreklamen! Skönt att du mår bättre iaf! Jag ha fått besök idag av både Emil och Christoffer med mina saker, samt Nicke å hans tjej. 2 snabba vister, men stärkande. Nu måste jag fortsätta packa upp alla sakerna..!!!



Saknar dig i massor! KRAM

2008-10-26 @ 14:44:25
URL: http://fredalundgren.blogg.se/
Postat av: Ulla och Bo-Gunnar

Hej Sofia ! Skönt att du mår bättre. Dålig mage när det är väldigt varmt gör ju att man blir helt slut. Hoppas verkligen att du har blivit helt bra nu ! Vi saknar dig verkligen här hemma. Vi hoppas att du får ha det riktigt bra i fortsättningen ! Många kramar från Ulla och B-G :)

2008-10-27 @ 10:59:13
Postat av: mamma

Hej Gumman!

Idag har vi varit och sprutat oss, Ludde dog.Nu kan vi ta oss in i landet. Pappa har köpt en ny kamera nån typ 90 nånting så att vi kan fota dig när vi kommer ner jag har köpt mig en NY mobil, de du, ibland kan jag överraska, man kan ringa på den.Gurra å Johanna har farit till Mjösjö för Gurras nya systrar har kommit å hälsa på. Pappa å Ludde är å hämta pellets så vi får varmt i huset. Det har kommit lite snö och det är minusgrader.

Puss å kram mammas älsklingsprinsessa vi längtar alla att få komma ner till dig.

2008-10-31 @ 18:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0