Allt man gor i Tanzania blir ett aventyr

Hejhej hallo!
Sitter just nu i ett internet cafe i Tanga, ligger ca 4 tiommars bussresa fran Lushoto. Ar en kuststad sa idag bli det bad i indiska oceanen! Bussresan hit var intressant, var en mellan stor buss for ca 25 passagerare. Men vi satt minst 40 st i den! folk hangde ut ur bussen, och arsmodellen pa bussen vill jag inte ens gissa. Varan husbuss papp var ny! vill inte heller veta om den ens inarheten kunna ga igenom en besiktning

I veckan ha jag jobbat pa barnhemmet i Irente eftersom Rainbow och blind school hr haft lov. Sa mamma, du har nu 30st nya barnbarn. Jag adopterade allihop! Det var jatteroligt att jobba dar men psykiskt pafrestande.  Dom agade barnen vilket var lite svart att se. Gjorde ont i hjartat. Men barnen var supergulliga och det mesta som jag och emelie gjorde var ett leka och kramas med dom, vilket dom uppskattade mycket!
Pa mandag blir det tillbaka till Rainbow vilket jag ser framemot! Har borjat fa lite koll pa swahili ocksa sa det kommer att bli lattare att kommunicera med barnen.

Snart dags for lite bad, ska forsoka jobba bort bondbrannan som jag har. Jag far ju inte visa axlarna, sa jag har nastan varre bondbranna an pappa!

Ta hand om er! Jag tanker pa er alla!

Har kommer antligen lite bilder!
 Vart hus 

  

Kommentarer
Postat av: Malin

iih, det ser ju bara fint ut det dar!

ett ordentligt hus till och med!

Och vad mysigt med bergen dar. Hoppas att allt bara ar jattebra, lyxigt at du kan bada! :D

Saknar dig till tusen.

2008-09-13 @ 10:42:39
URL: http://malinsofie.blogg.se/
Postat av: Vera

Hey bruden! Tanga...de e ju nu helt annat! Skònt att du har de bra, saknar dig jàrnet! Sjàlv àr jag i Italien i samma familj som din mor hade. Snyggingen àr dock utomlands med sin tjej. Sà jag har hans rum. Skriver pà hans dator! à du, dom jag sa kanske gjort slut. Dom har gjort de. Mannen i huset tog beslutet. Sà dà vet du!

puss puss, tànker pà dig!

2008-09-13 @ 19:07:02
URL: http://fredalundgren.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jag är glad att du har det bra, Fia! :)

Känns lite overkligt att du verkligen är där.

Men det är du! Och jag hoppas att du tar hand

om dej. Jag beundrar dej för det du gör!

2008-09-14 @ 19:42:43
Postat av: Ingela

Ta hand om dej Fia! Jag tycker det känn slit eoverkligt att tänka på att du är där, men när man ser bilderna förstår man att du verkligen är det! :) Jag beundrar det till 1000 för det du gör!

2008-09-14 @ 19:44:20
Postat av: Ingela

Jag verkar inte kunna skicka kommentarer till dej, men försöker en sista gång. Jag tycker det är så fantastiskt det du gör Fia, och just nu känner jag hur otroligt mycket jag saknar dej och allt det du gör! Ta hand om dej!! <3

2008-09-14 @ 19:51:35
Postat av: Ingela

Jag verkar inte kunna skicka kommentarer till dej, men försöker en sista gång. Jag tycker det är så fantastiskt det du gör Fia, och just nu känner jag hur otroligt mycket jag saknar dej och allt det du gör! Ta hand om dej!! <3

2008-09-14 @ 19:53:01
Postat av: Ingela

Jag verkar inte kunna skicka kommentarer till dej, men försöker en sista gång. Jag tycker det är så fantastiskt det du gör Fia, och just nu känner jag hur otroligt mycket jag saknar dej och allt det du gör! Ta hand om dej!! <3

2008-09-14 @ 19:56:16
Postat av: Karin

Hej Sofia! För ungefär tre år sedan var jag i samma sits som dig, då reste jag nämligen ut som första salt-volontär till rainbow school. Jag följer dig med spänning, det är härligt att läsa om era upplevelser, jag blir så glad! :) Glada hälsningar från Sverige, Mungu akubariki! / Karin Sagen från Salt-styrelsen

2008-09-15 @ 09:57:57
Postat av: Moa

Hej moster!

Barnen får inte ta min moster, jag vill inte det.Jag äter goda kex och vi ska laga pannkaka.Kissa på dig. Kram Moa

2008-09-15 @ 11:07:13
Postat av: Heléne Härgestam

Hej Sofia

Sååå roligt att höra om din resa. Härliga bilder - det känns som om man är på plats. Dofter, ljud, värme.... Vilka underbara barn. Jag är säker att ni har en stor och viktig uppgift där, vad kan var mera mednigsfullt än att leka med och krama barnen. Vi önskar dej allt gott ocg Guds väldiga välsignelse. Det ska bli roligt att följa dej på bloggen framöver. Kramar Härgestams Vännäs

2008-09-16 @ 19:28:29
Postat av: Ida

Åh vad fina bilder Sofia! Du ser verkligen ut att ha det bra! :D

Hur länge ska du stanna där?

2008-10-04 @ 16:53:16
URL: http://www.metrobloggen.se/adara

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0