Dar regnbagen slutar.

Det sags att dar regnbagen slutar finns en skatt. Jag tror att regnbagen slutar vid Irente. I denna lilla by mitt ute i ingenstanns vi nagot unikt. En skola for handikappade barn, en skola for blinda och ett barnhem. Det ar helt enormt att se hur mycket folk verkligen kampar for dessa barn. Att dom ska kunna fa ett sa bra liv som mojligt. Jag hoppas att under min vistelse i tanzania att jag ska vara mer som manniskorna har. Deras gladje och och karlek bara sprutar. Dom ser alla och ger sig verkligen tid for det som ar viktigt. Jag hoppas att jag ar mer tansansk nar jag kommer hem. Forstass sa skulle de va kul om jag var lite mer brunn, kunde sjunga och dansa ocksa.

Livet har rullar pa. Har borjat komma in i rytmen nu. Till veckan ska jag och Emelie borja pa sprakkurs. Det kanns toppen! Imorgon ska jag och emelie och tyskarna pa vandring regnskogen som finns har runt Lushoto. Ska bli superkul!

Vill bara beratta for er dar hemma att hos er blir det host och kallt hos mig ar sommaren pa vag!

Kramar Sofia

Kommentarer
Postat av: Vera

hej!

Kom på varför du kanske inte fått mitt mail... Jag skickar ju på din hotmail....! Har skickat de senaste både på hotmail och soffra. ;)



KRAM

2008-09-23 @ 21:39:36
URL: http://fredalundgren.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej gumman!

Har just kommit hem från surströmming med bönegruppen vi har haft hur trevligt som helst. Imorron så ska jag baka gummidocken med SMU och sen ska vi till Hanna och gratta henne då hon var i Italien då hon fyllde år.Nisse funderar på att köpa en ny rallybil en gruppN så du kan ju tänka dig hur ivrig pappa är.Älskar dig puss å kram

2008-09-27 @ 00:20:05
Postat av: Ungdomsledarn

Hej Sofia!

Vad skönt att du trivs så bra! =)



Vad det gäller tangentbordet så kan du troligtvis ändra inställningarna på datorn så att du kan skriva åäö även fast du inte har ett sånt tangentbord (troligtvis måste du göra dom inställningarna även om du får ett svenskt tangentbord). Tänkte försöka förklara hur du smidigast kan ändra så att du får svenska. Det är ju dock på svenska, men förhoppningsvis går det bra att hitta det ändå. (De här instruktionerna är för Windows XP, så skulle du ha något annat operativsystem får du höra av dig!)



1. Högerklicka på menyraden

2. Välj Verktygsfält (troligtvis högst upp)

3. Se till att Språkfältet är förbockat

4. Högerklicka på det lilla språkfältet som nu bör ha hamnat till vänster om klockan (står troligtvis EN om du har engelska)

5. Välj Inställningar

6. Välj "Lägg till" i rutan som kommer upp

7. Bläddra fram till Svenska

8. Tryck OK för att lägga till svenskt tangentbord

9. Tryck OK för att spara

10. Välj svenska (SV) i språkfältet du fick fram tidigare



Hoppas det stämmer och att det går att översätta! Annars är det bara att du hör av dig så försöker jag igen! =)



Fortsätt ha det bra och ta hand om dig!

Och nu måste du lova att vara brunare än mig när du kommer tillbaka! =D



/Arvid

2008-09-29 @ 13:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0