Habari?

Hejhej hallo!
Nu har en vecka gatt har  Irente och Lushoto. Allt har gatt bra, ha borjat komma in i dom nya rutinerna som finns. Tex att ga och lagga sig klockan 21. Ja, vi gor det! Nar det bir morkt klockan 19 sa kan man inte langre ga ut. Sa da lagar man middag och gar och lagger sig. Idag klev jag upp frivilligt klockan 8.30 pa en lordag, tankt de du mamma!
Jag trivs jattebra pa rainbow och efter en vecka kanns det som jag borjat fa koll pa laget. Det anda som fortfarande ar ett problem ar spraket. Det var planerat att jag och emelie skulle borja med swahili lektioner nasta vecka eftersom skolar ha lov da. Men lararen i swhaili var upptagen sa vi skulle inte fa borja forsen den 25e, vilket kandes tungt eftersom vi inte kan kommunicera med barnen och flera av dom vuxna. Men sa igar sa hande natt helt fantastiskt! Emelie som jobbar pa Blind skolan traffade en svensk pensionar fran lund. Hon ska jobba pa uiniversitet som ligger ca 10km fran Irente, men av olika anledningar har hennes jobbarstart blivit framflyttad och hon ska bo i Irente ett tag. Birgitta som hon heter ha bott i Tanzania i 4ar for massor av ar sen och kan swhaili och nar hon horde att jag och Emelie inte kunde sa sa hon att hon jattegarna gav oss lektioner for att hon inte ha nagot att gora pa dagarna hon ar ar i Irente! Helt fantastiskt! Sa vi borjade ha lektioner igar med henne och ska mest troligt ha det resten av denna vecka och nasta!
Jag sager bara en sak Gud ar god!

Det ar manga som fragar om jag kan lagga upp bilder och det skulle jag jattegarna vilja gora! Men att bara sriva pa denna blogg och svara pa nagra mail tar ca 1timme och forsoka lagga pp bilder vet jag inte hur lang tid det skulle ta. Jag och Emelie ska aka nasta helg till en stad som heter Tanga. Om det finns snabbare internet dar sa ska jag forsoka da.

Ludvig du far garna skicka ett svenskttangenbord!

Detta ar min adress som ni garna for skicka brev till!
Sofia Fransson
Rainbow school P.O. box 63
Lushoto Tanzania

Min mail ar [email protected]

Skot om er och jag sakanar er alla!!!

Kommentarer
Postat av: Vera

Fick en klump i halsen när jag läste vad du skrivit på min blogg... Saknaden enorm! Hoppas du gillade mitt mail. Angående de jag trodde hade hänt, sägs de inte vara så. Fast de skulle varit bra. SÅ vi får se.

De där språke måste nog va i klass med Stockholmska, snabbt gå de å int förstår man vad dom säger :P Vi får se hur de går. Är i Övik nu och njuter. Hilde kryper för fullt, dansar(gungar/juckar upp å ner)och pratar (dadada) gärna. Underbart! Hoppas på mail från dig ;)

KRAM KRAM KRAM å lite sånt där...hihi

2008-09-06 @ 21:07:22
URL: http://fredalundgren.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej mammas hjärtegull!

Vilken tur att ni har fått tag i nån som kan lära er swahili. Vi har varit i Falun och fyndat pappa gjorde många fynd.Vi fick krama Erik å Tove också.Vi prata med Pontus och det hade slutat med en trasig växellåda hans folkracedebut.Nisse blev 2:a, Emil 13:de han åkte av lite grann, Roger bröt för han var och körde sönder nått i framvagn när de var i Växsjö i helgen. Nisse kan ta hem totalt om han vinner sista och han som leder bryter så det är spännande. Tänker på dig ofta, puss å kram

2008-09-08 @ 14:14:17
Postat av: Moa

Hej Sofia!

På fredag ska jag till smulorna, jag tycker det är jätteroligt. Evelin är också där.Jag och William ska sova hos mormor på lördag. Puss å kram Moa

2008-09-11 @ 15:05:52
Postat av: Ingela

Jag verkar inte kunna skicka kommentarer till dej, men försöker en sista gång. Jag tycker det är så fantastiskt det du gör Fia, och just nu känner jag hur otroligt mycket jag saknar dej och allt det du gör! Ta hand om dej!! <3

2008-09-14 @ 19:54:40
Postat av: Ludvig

Tangentbordet var ett skämt men jag ser vad jag kan göra!

2008-09-24 @ 22:34:21
URL: http://ludvigmedflera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0