Rainbow school

Nu ha jag fatt borja jobba. Hade introdag igar da jag och emelie fick titta runt pa Rainbow school och Blind school. Sedan idag sa hade jag min forsta arbetardag. Den gick ut pa att mest bara att sitta med och titta pa. Personalen ar jattetrevlig och barnen ar fantastiska. Det ar ca 27 barn som ar uppdelade i 3 klasser efter begavning och alder. Manga pa Rainbow ha valdigt grava handiskapp och det skulle behovas enorma resurser, men det finns inte ekonomi for det. Sa dom gor vad dom kan och det ar ett imponerande arbete! Idag har jag mest bara busat med barnen,och dom tycker det ar roligt att jag inte kan nastan nan swhalili.

Rainbow och blind school har lav nasta vecka sa jag och emile ar lediga. Vi vet inte riktigt vad vi ska gora. Helst hade vi velat ga sprak kurs, men kursledaren ar upptagen sa vi far se vad vi hittar pa. Lushoto ar inte sa stort att man kan tillbringa en hel vecka har och roa sig.


Jag hoppas att allt ar bra med er hemma!


Kramar Sofia


Kommentarer
Postat av: Johanna

hej! det låter som att du har det underbart i tanzania. :)va snäll med barnen ;)

2008-09-02 @ 18:47:52
Postat av: Elin (mini)

Åh, va härligt o få läsa från dig Sofia! :)

Låter som att du har det riktigt bra, o d låter som att du kommer få betyda mkt för alla barnen där, fortsätt vara dig själv! ;) Vi tänker mkt på dig här o skickar kramar! (Stora kramar från Kristina oxå, hon hälsar att du är saknad!)

2008-09-02 @ 20:56:41
Postat av: mamma

Hej snuppan!

det låter ju jättespännande det du får vara med om jag skulle vilja vara med. jag längtar jättemycke efter dig. puss å kram

2008-09-02 @ 21:33:29
Postat av: Moa

hej!

Du ska killa barnen och leka med dom.Igår var jag och köpte mycke kläder så nu ser jag ut som en prinssessa.Pussa barnen jättemycke.

Puss å kram Moa

2008-09-03 @ 14:15:39
Postat av: Ludvig

Du måste skaffa ett riktigt, svenskt tangentbord. jag tror jag ska skicka ner ett, var det dyngvägen 3?

2008-09-03 @ 15:14:06
URL: http://ludvigmedflera.blogspot.com
Postat av: Erik "Pappsen"

Skönt att höra att du mår bra och att du fått komma igång. Vi tänker på dig och är stolta över dig! Du är på rätt plats och kom ihåg att någon vakar över dig!

Annars tycker jag att Ludvig borde sända dig ett riktigt tangentbord:)

Kram från Falulandet...

2008-09-04 @ 08:29:58
Postat av: Malin

Iiiih hej gumman!

Vad mysigt det later! Hoppas du lar dig swahilin fort & att alt gar bra. Tanker massor pa dig & dromde om dig haromnatten. I sottland ar alt bra, borjar jobba pa hotell nasta vecka.



Ta hand om dig alskade! <3

2008-09-04 @ 17:38:01
URL: http://malinsofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0