Swahili

Hejhej Hallu!
Jag hoppas att livet i det hostiga sverige gar bra. Har i det sommriga tanzania sa flyter allt pa. Jag och Emeile har borjat pa swahililektioner. Hade det tva dagar forra veckan och ska ha hela denna vecka. Det gar bra men det ar ganska svart. Grammatiken ar inte jattesvar men alla ord och helt annorlunda an de svenska och engelska. Vi hoppas att denna vecka ska kunna ge oss bra grunder.

Martin fran Salt har varit denna helg och besok mig och Emelie och kolla sa att vi skoter oss och mar bra. Det tycker han att vi skoter oss mycket bra. Skolorna ar mycket nojda med oss. Valdigt roligt att hora! Han tog med marabouchoklad! Det var som en himmel att ata det!


Igar var vi pa gudstjanst som vanligt i varan bykyrka i Irente. En valdigt mysig och gastvanlig kyrka. Igar var det en speciell sondag dom firande namligen skordesondag, dom tacka Gud for den goda skorden. Den var 4,5h lang men det gjorde inte sa mycket eftersom dom 4 olika korerna sjong ganska mycket. Har i tanzania har man sa att om man inte har pengar till kollekt sa kan man ge nagot annat som kan auktioneras ut tex. avocado, sockerbetor eller likande och sedan sa skrivs summan upp pa de grodor som saljs och det blir deras kollekt. Jattebra ide, varfor ha vi inte sa i Sverige? Iallafall eftersom det ar en lite speciell sondag och man ville ge lite extra till kyrkan sa gav manga honor, tuppar och kaniner. Dessa befanns sig da under hela gudstjansten framme vid altaret oh mitt under predikan borjade tupparna braka. Valdigt rolig syn. Tank att under Thomas Ahlbergs predikan sa skulle det starta ett tuppslagsmal? Lite roligt!

Kwa Heri!


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag saknar DIG. Mitt hjarta och hela kroppen bara varker efter dig. Tack for brevet, jag borjade grata.

Jag jobbar typ jamt sa forlat om det tar ett tag att svara men jag ska gora sa gott jag kan.

Det ar skont att hora att allt ar bra hos dig, jag har en usel dag idag, men det ar okej anda. Jag langtar efter att bli kar.

Men mest langtar jag efter dig. Jag saknar din rost.



Jag alskar dig, glom aldrig det!

xxx

2008-09-29 @ 20:10:22
URL: http://malinsofie.blogg.se/
Postat av: Elin Wredle (fd.Bohman)

Hejsan Sofia! Nu har jag också hittat hit till din blogg.

Vad spännande att få läsa om hur du har det där nere.

Har ju pratat med Frida så jag är ju inte helt borta vad gäller din resa, men kul att också få se blider och läsa dina ord!

Sköt om dig och jag ser fram emot att läsa vidare!



Kram från kalla och gråa Övik!

2008-10-02 @ 10:53:23
Postat av: mamma

Hej Snuppan!

jag Maria å Johanna ska iväg på spa i Lycksele i em. undrar varför Maria ska just dra iväg oss dit hon säger att det är så skönt och så trevlig personal där.Vi har bekymmer med resan det är fullt på alla plan och boenden så vi ska tänka om och se om vi inte hittar nått till nått annat land eller ställe. Puss å kram mammas prinsessa

2008-10-03 @ 11:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0