Borjan pa slutet

12 dagar kvar till flyget gar. 8 dagar kvar i Lushoto och Irente. 4 arbetsdagar kvar pa Rainbow. 20dagar kvar tills jag ar hemma i sverige igen. Snart ar aventyret over.
Det ar verkligen svart att forsta att nasta vecka ar sista veckan har. Idag ska jag och emelie ga och kopa tyger och lite andra saker for att ta med oss hem eftersom vi inte kommer att ha tid och gora det sen.
Hade lararmote pa skolan i fredags infor den nya terminen. Dom hade sa manga nya planer for nasta termin som jag inte kommer att fa vara med och verkstalla. Kanns verkligen tungt.
Nasta vecka kommer mestadels besta av att saga hej da och tacka alla for var tid har och sedan pa fredag kommer det absolut jobbigaste. Saga hej da till barnen och Rainbow. Det gor omt i hjartat och jag blir nastan tarogd nar jag maste tanka pa det.
Men det ar en vecka kvar nu och jag ska njuta allt var jag kan!


Slutet pa resandet i Tanzania fick ett lite annat slut an planerat. Det var tankt att jag skulle folja med Pontus till Dar es salaam och lamna honom pa flyget och sedan aka direkt hem. Det blev inte riktigt sa. Jag skrev i forra inlagget att jag hade problem med magen och hade kollat om det var malaria och det var det inte. Pa bussen ner till dar es salaam fran arusha sa kom magsmartorna tillbaka. Hade ont hela tisdagskvallen och pa onsdagmorgon var det varre. Sa istallet fick Pontus aka ensam till flyget och jag till sjukhuset. Jag hamnade pa en jattefin klink, nastan erupeiskstandard dar jag fik gora en massa tester. Det visade sig att jag har en maginfektion. Sa jag blev kvar i Dar es salaam en extra natt och fick antibiotika och akte sedan tillbaka till Lushoto i torsdags. Nu mar jag bra. Lite trott, men det ar mest troligen av antibiotikan.

Kramar fran en som njuter av slutet av mitt aventyr


Kommentarer
Postat av: malin

Jag behöver dig.



/din bästa vän

2009-01-18 @ 21:16:49
URL: http://malinsofie.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej Gumman!

Nu vill jag att du kommer hem, längtar jättemycke.Det är inte så kallt idag men det snöar litegrann. Rallytävling här i Vännäs till helgen så det börjar laddas för det. Helgen du kommer hem kör Nisse rally nere i Värmland så vi är väl inte så många hemma då du kommer.Puss å kram mammas lilla gullefjun.

2009-01-19 @ 14:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0