Gott Nytt 2009, Safari och inte malaria

Hej hej!
Sa var det ett nytt ar. Konstigt. Vart tog 2008 vagen?

Just nu ar vi Arusha. Ha varit har sedan 30:e. Forst sa firade vi nyar. Blev dock en valdigt lugnt kvall eftersom jag fick problem med magen. 1:a som var min och Pontus 1 arsdag sa blev jag samre och kanslan over att det ev. var malaria borjade komma. Dessutom var det planerat att vi skulle aka pa Safari den 2:a och aka ivag med ev. malaria kandes inte som nagon hojdare. Sa jag akte ivag till sjukhuset och gjorde ett malariatest men det var negativit. Akte tillbaka till hotellet dar vi tog beslutet att vi skulle skjuta fram safari en dag, av flera anledningar. Men mycket pagund av att jag var dalig. Den 2:a madde jag betydligt battre sa den 3:e var vi laddade for Safari.

Forst akte vi till Lake Manyara, eller vi borjade med att tappa dacket pa bilen pa vagen dit. Men efter lite aventyr sa kom vi tillsist fram till nationalparken. Dar fick vi se giraffer, antiloper, apor och elefanter, helt okej. Sedan efetr en natts vila sa var det dags for ngorongoro crater. Helt underbart. Det va som att vara i filmen lejonkungen. Det var djur overallt, och vi fick se allt man kunde fa se. Lejon, zeboror, noshorningar, gepard.
Vi ar riktigt nojda med safarin!

Imorgon aker jag och Pontus till Dar es salaam. Sedan pa onsdag aker Pontus hem till svea igen. Kanns trakigt men jag kommer ju hem om tre veckor.

Jag och Pontus vill aven halsa alla valkommna till vardsholmsgatan 28 i Sodertalje franochmed Mars till varan lagenhet.

God fortsattning!
Kramar Sofia och Pontus

Kommentarer
Postat av: hanna

hej negerfia ;D

jag har hört ryktas att du ska flytta till södertälje, och nu läste jag ju att det stämmer. underbart!! hoppas ni fått tag i en fin lya du och pontus. ni får komma och hälsa på hos mig sen också.



är det bra med dig annars?! inge malaria än?!



många kramar!! //hanna



ps1. en fågel viska i mitt öra att du kanske ska läa till arbetsterapeut, stämmer det eller är det ett falskt vännäsrykte?! det är iaf ett skit bra program ska du veta!



ps2. hälsa pontus också för sthlm är så stort att man inte stöter på varann så ofta :P

2009-01-08 @ 18:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0